Приклад оформлення статті

УДК 008+316.7

ПАРАДОКСИ ФОРТЕПІАННОГО ВИЯВЛЕННЯ
ТРАДИЦІОНАЛІЗМУ Й МОДЕРНУ В УКРАЇНІ І СВІТІ

Іванова Л. О.
кандидат мистецтвознавства,
доцент кафедри загального та спеціалізованого фортепіано
Одеської національної музичної академії імені А. В. Нежданової
ORCID ID: 0000-0002-5363-0685
E-mail: luda9369@gmail.com

Мета цієї роботи – осмислити в історично апробованих стильово-ціннісних виявленнях епохальної атрибу-тивної сумісності традиціоналізму й модерну-авангарду в мистецтві значимість внесків українських авторів у прото-традиціоналізм ХІХ і традиціоналізм ХХ сторіччя на матеріалі фортепіанних композицій і композицій з фортепіано. Методологічна основа роботи будується на герменевтичному та компаративно-культурологічному ракурсах інтонаційного підходу школи Б. Асаф’єва в Україні, що представлено в працях Д. Андросової, О. Козаренка, О. Маркової, А. Соколової та інших визначних науковців. Наукова новизна отриманих результатів полягає у тому, що запропоновано визначення суттєвих ознак виразної семантики прототрадиціоналізму і традиціоналізму ХІХ – початку ХХ століття у фортепіанній пролонгації; розроблено самостійний варіант проєкцій античного катарсису в художність фортепіанної творчості українських композиторів, парадоксальність втілення художності в них полягає у гармонічному поєднанні фольклоризму й академічної архітектоніки німецької і французької шкіл. Висновки. Метафоричність становить атрибуцію художнього мислення, є демонстрацією механізму сполучення принципово різного, що була народжена літургічно-містеріальними дійствами релігійно-богослужбового призначення... (1800 друкованих знаків)
Ключові слова: фортепіанний стиль, стиль у музиці, музичний жанр, традиціоналізм, модерн, парадокс художньої виразності в музиці, катарсис, виконавська виразність.

Paradoxes of piano expression of traditionalism and modernity in Ukraine
and in the world

Ivanova L.О.
Candidate of Art History,
Associate Professor of the Department of General and Specialized Piano
A.V. Nezhdanova Odesa National Academy of Music

The purpose of this work is to understand the significance of the contributions of Ukrainian authors to the proto-traditionalism of the 19th and traditionalism of the 20th century, using the material of piano and piano compositions, in the historically proven stylistic and value detections of the epochal attributive compatibility of traditionalism and modern-avant-garde in art. The methodological basis of the work is based on hermeneutic and comparative cultural perspectives from the angles of the intonation approach of the B school. Asaf’ev in Ukraine, which is presented in the works of D. Androsova, O. Kozarenko, O. Markova, A. Sokolova, other eminent scientists. Scientific novelty of the obtained results is that the proposed definition of essential features of the expressive semantics of proto-traditionalism and traditionalism of the 19th – early 20th centuries in piano prolongation; developed an independent version of projections of ancient catharsis into the artistry of the piano works of Ukrainian composers, the paradoxical nature of the embodiment of artistry in them lies in the harmonious combination by folklorism and academic architecture of the German and French schools. Conclusions. Metaphoricality constituted an attribution of artistic thinking, a demonstration of a fundamentally different mechanism of connection, which was born from liturgical-mysterial actions of religious and religious purpose... (1800 друкованих знаків)
Key words: piano style, style in music, musical genre, traditionalism, modernism, paradox of artistic expressiveness in music, catharsis, performance expressiveness.

Актуальність теми роботи зумовлена сучасним станом музичного мистецтва, спрямованого на усунення культу драматизму-трагізму на користь споглядальності й ліризму вираження...

Мета цієї роботи – осмислити в історично апробованих стильово-ціннісних виявленнях епохальної атрибутивної сумісності традиціоналізму й модерну-авангарду в мистецтві значимість внесків українських авторів у прото-традиціоналізм ХІХ і традиціоналізм ХХ сторіччя на матеріалі фортепіанних композицій і композицій з фортепіано...

Методологічна основа роботи будується на принципах інтонаційного підходу, тобто базованого на розумінні ґенетичної єдності мовлення й музики, якому властива органічна комплексна міждисциплінарна охопленість виразності слова, музики та зображальності...

Наукова новизна отриманих результатів полягає у розширенні уявлень про сучасний музичний вимір стильового спадку позаминулого і минулого століть як втілення апрогресистського парадигмально виступаючого принципу вираження академізму-традиціоналізму ХХ століття, що усвідомлюється як метастильове надбання, яке охоплює низку стильових показників, народжених на початку ХХ століття...

Висновки. Метафоричність становить атри-буцію художнього мислення, є демонстрацією механізму сполучення принципово різного, що була народжена літургічно-містеріальними дій-ствами релігійно-богослужбового призначення...

ЛІТЕРАТУРА
1. Aндросова Д. В. Символізм і поліклавірність у фортепіанному виконавстві ХХ ст. : монографія. Одеса : Астропринт, 2014. 400 с.

REFERENCES
1. Androsova, D.V. (2014). Symvolizm i poliklavirnist u fortepiannomu vykonavstvi XX st.: monohrafiia [Symbolism and pоlyklavier type in piano performance art XX century: monograph]. Odesa: Astroprint. 400 p. [in Ukrainian].